INFINITO, avagy ki is az a facilitátor?
Kende Sándor pszichodráma specialistával arról beszélgettünk, van-e szükség ma egy újabb társasjátékra? A fejlesztők szerit igen, de új dimenziókat kell kitalálni, alkalmazni. Kende ezt tette, s mint minden ötlet, ez is sokat alakult: elvitte gyártókhoz, véleményeket kért.
Gazdasági szakemberek szerint elvileg gazdaságosan is lehetne gyártani az Infinitó játékot. Tudja-e, felmérte-e hogyan fogadná a piac az új játékot? – érdeklődtünk Kende Sándortól. „Figyelembe véve a társasjátékok mai helyzetét, úgy vélem, nem is a terméket kellene előállítani, hanem a termék helyett a licencet forgalmaznám. Hiszen a táblákat házilag is elő lehet állítani jó minőségben, dobókocka fillérekért beszerezhető, a bábuk helyett pedig bármi, akár színes papírkorongok is megteszik. Itt és ezért jön be a pályázat: facilitátorokat keresek, akik segítenek a játék alkalmazásában, sőt, csoportot szerveznek, s akár maguk is részesei annak" – magyarázza a feltalálók szerénységével.
A játék tesztelését a Széchenyi Általános Iskolában szervezett kísérlettel végezték. Minden héten szerdán van foglalkozás. A közeg jó, mert az iskolában van hagyománya a játékoknak. A példa kedvéért a „társasjáték klub” említhető – az aula asztalai nem véletlenül vannak felfestve különféle ábrákkal. Vegyük még ide azt is, hogy a könyvtár dugig van társasjátékokkal.
A 10kerkult.hu arra is kíváncsi volt, honnan jött az ötlet? Kende meglepő magyarázatot adott. „Képzeld el, hogy egy erdőben vagy, s nem találsz ki. Elkezdesz elmélkedni, s ha a megvilágosodás megtörtént, akkor ki tudsz jönni. Persze, az út nehéz, különféle akadályok vannak. Ez is visszatükröződik a játékban. Egy másik motiváció a közösségépítés, közösségfejlesztés volt. Ez pedig nem véletlen, mert pszichodráma csoportvezető vagyok.
A játék és az alapvető szabályok:
Az INFINITO játék elemeinek végtelen számú változtatásával egy újszerű társasjáték- családot hoztunk létre. Ebben a társasjátékcsaládban megtaláljuk a szabadidő eltöltés, az igényes szórakozás, a matematika, a kombinatorika játszva tanulásának kellékeit. A játék folyamatosan fejleszthető, egyedi elemekkel is bővíthető, használatának csak a felhasználók, a játékosok fantáziája szabhat határt.
A játék gyermekváltozata családban, gyermekközösségekben, iskolai szabadidős foglalkozásokon, szakkörökön és fejlesztő célzattal is játszható. Játszható puszta időtöltésből is, de versenyekre, matematikai vetélkedőkre is felhasználható.
A játék felépítése viszonylag egyszerű, elemeinek végtelen számú kombinációja teszi lehetővé, hogy a játék mindenkor megunhatatlanul izgalmas maradjon. A játék ideje is megszabható a játéktábla nagyságának változtatásával.
Játékosok száma: 1-6 fő. A bábuk a tábla sarkaiból vagy akár egy szabadon választható mezőről startolnak. A bábuk száma: a játék 8 x 8 mezős variációi játékosonként maximum hat bábuval játszhatók. A játék felülete: az említett 8 x 8 mezős táblák, melyekből többféle létezhet az akadályok függvényében, s amelyek egymás mellé helyezésével a játékfelület bővíthető. Az egyes lépések a hatlapú dobókocka dobásainak megfelelően történnek, fel-le jobbra-balra léphetnek, de átlós irányba nem szabad lépni. A játék célja: az akadályok kikerülésével leütni az ellenfél bábuit. A játék akkor ér véget, ha a játékosok a tábla összes mezőjét bejárták, de egy mezőre többször is lehet lépni.
A könnyebb érthetőség kedvéért két rövid videót mutatunk:
Mint írásunk elején említettük, az ötletgazda pályázókat keres a játék tényleges játszásának vezetésére. A felhívás ITT érhető el. A felhívás belinkelve