3D-ben nyomtatták a sikert a szent lászlósok
Balatoni kisokos, közgazdasági ismeretek, daktil betűk vagy éppen vármegyei Ki mit tud? - csak néhány példa azokból a 3D nyomtatóval készült társasjátékokból, melyek egy magyar cég felhívására készültek. A versenyben kőbányai siker született: a június 8-ai eredményhirdetésen a Szent László Gimnázium tanulói tervezete Comitatus nevű társasjátékot hirdették győztesnek.
A 3D nyomtatás meghódította a hazai oktatást! A társasjátékok tervezésében nem csupán a diákok határtalan lelkesedése mutatkozott meg, de az új digitális eszközök iránti igény is. A legjobb társasjátékokat készítő iskolákat a tervezés során felhasznált CraftBot nyomtatókkal díjazták – írják az eseményről szóló közleményben.
A CraftUnique társasjátékkészítő-pályázata 2017-ben indult, azzal a céllal, hogy a 3D nyomtatás könnyebbé és játékosabbá tegye a tanulást. 2019-ben a beküldött pályázatok alapján 10 iskolát választott ki a vállalat, melyeknek CraftBot nyomtatót biztosítottak a versenyre. A projekt során nem csupán a társasjátékok tervezése volt feladat, hanem az is, hogy minden alkotói folyamat be legyen mutatva képeken, videókon, illetve egy blog vagy weboldal létrehozása is a pályázat része volt. A zsűri tagjai három területen értékelték az iskolákat, a dokumentációk, a társasjáték jellege és a pedagógia szempontok alapján.
Az első helyezett társasjátékot a budapesti
Kőbányai Szent László Gimnázium tanulói tervezték.
A játék a Szent László király korabeli magyar vármegyék életéről szól. A játékosok egy-egy vármegyét irányítanak, miközben várukat próbálják felépíteni. Birtokaikat folyamatosan támadják, ezért a játékosoknak össze kell fogniuk.
A társasjáték egy konkrét történelmi korszak feldolgozására és középiskolai tananyag elsajátítására épül.
A játék készítése során remekül kihasználták a 3D nyomtatót, a várelemeket csatlakozókkal látták el, a nyertes pedig az a játékos, aki a leghamarabb építi fel a várát.
A társasjátékot bemutató videó:
Mákos Csaba, a CraftUnique ügyvezető igazgatója (képünk) elmondta, milyen nagy öröm volt látni az elkészült társasjátékokat:
„A pályázaton résztvevő tanárok és diákok szabadidejüket nem sajnálva, az év végi hajrában vállaltak plusz órákat a tanóráikon felül, egy közös cél, a CraftBot nyomtató megnyerése érdekében. Számítottunk rá, hogy lesznek nagyon jó anyagok, de hogy ennyire profi munkák születnek, arra nem is gondoltunk. Nagyon örültünk minden elkészült társasjátéknak, kicsit meg is hatódtunk látva az eredményeket.”
A második helyen a Zöldmező Utcai Óvoda, Általános Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium és EGYMI végzett.
A harmadik helyen pedig 3 iskola osztozott: a Pécsi Janus Pannonius Gimnázium, a Friedrich Schiller Gimnázium és Kollégium és a Szombathelyi Műszaki Szakképzési Centrum III. Béla Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája.
A tervezés során nem csupán a diákok határtalan lelkesedése mutatkozott meg, de az új digitális eszközök iránti igény is. A legjobb társasjátékokat készítő iskolákat a tervezés során felhasznált CraftBot nyomtatókkal díjazták
Az első helyezett pályázatáról fotók, videók és más hasznos információk IDE kattintva találhatók.
forrás: Avantgarde Publis Relations Kft./Pásztor Brigitta
A CraftUnique Kft.-ről
A CraftUnique 2014-ben alakult Magyarországon, 2016-ban pedig az Egyesült Államokban alapított leányvállalatot CraftUnique LLC. néven. Nem csak a cég székhelye található Magyarországon, de a hardware, a firmware és a szeletelő program is magyar tervezésű és fejlesztésű. A vásárlók 2016-ban a 3D Hubs portálon a legjobb 3D nyomtatónak szavazták meg a CraftBotot „budget” kategóriában. A cég 2017-ben és 2018-ban amerikai és ázsiai vállalatokat utasított maga mögé megnyerve a Plug N’ Play kategóriát.