A magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő
Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 televíziós csatornán tegnap.
A kutatás eredményeiről F. Takács István, az F2F Coaching vezető tanácsadója úgy fogalmazott: „a csak online kommunikáció miatt elvész valami a fiatalok érzelmi intelligenciája, empátiás készsége fejlődéséből. Kimarad a valódi közösségi kommunikáció, amelynek rengeteg nem verbális eleme van, a többi között testtartás, tekintet, gesztusok, amelyek online kommunikációval nem tanulhatók”.
Kitért arra is: mivel az online térben szocializálódnak, saját énjüket, egójukat mindig úgy kommunikálják, ahogy ők szeretnék, és ennek lehet következménye az én felértékelődése, „egoisztikus, narcisztikus” viselkedés. Kutatások alapján ez oda vezethet, hogy az adott ember sokkal később lesz kompromisszumkész, ami pedig egy kiegyensúlyozott párkapcsolatnak is alapvető feltétele.
Az Y generációhoz az 1980 és 1995 között, a Z generációhoz pedig az 1996 és 2007 között születetteket sorolják.
MTI;