Ezek nem bagatell hibák
Csak januárban 32 esetben hibásodtak meg az új metrószerelvények. A BKV most arra kötelezte a gyártót, hogy telepítse újra az egész szerelvényt vezérlő számítógépes programot. A vállalat szerint várható volt, hogy eleinte sok apró gond lesz az Alstom metróival.
Nem telik el nap, hogy ne romlana el valamelyik a darabonként 1 milliárd forintért vásárolt Alstom metrószerelvényekből. Csak januárban 32 alkalommal hibásodott meg az új metró, tíz esetben az utasokat is le kellett szállítani. A BKV nem engedi a továbbiakban, hogy a gyártó tovább szerelgesse a járműveket, új számítógépes program telepítésére kötelezték az Alstomot – adta hírül a Blikk.
Múlt vasárnap azért állították ki a forgalomból az egyik járművet, mert elromlott a kamerája, amely a visszapillantó tükör szerepét tölti be a vonaton. Nélküle a vezető nem látja például, ha valakit odacsuk az ajtó.
A BKV pontosan ezért kötelezi az Alstomot új szoftvert telepítésére. A vállalat sajtóosztálya szerint az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő. A BKV számított rá, hogy a kezdeti időszakban sok kisebb hiba előfordul majd, amiből a cég fontos „üzemeltetési tapasztalatot" szerez.
– Aligha bagatell hibák ezek. Hiszen ugyanaz a szoftver vezérli többek között a kétféle fékrendszert is, ami ha elromlik, akár tragédiához is vezethet. Ha a számítógépes program rossz, az egész jármű rossz. Ha a szoftvert kicserélik, már nem ugyanaz a jármű lesz, mint amit leszállított az Alstom – mondta Bíró Endre, a Metórért Egyesület elnöke.
További Volvo buszok
Újabb használt csuklós buszokat állít forgalomba a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a fővárosban. A Volvo márkájú járművek korábban Genfben közlekedtek. A 25 darab, 2000-es évjáratú, alacsonypadlós, klimatizált buszok keveset futottak, esztétikai állapotuk kitűnő.
(forrás: hvg.hu – MTI)