AD-blacklist1

2016
jún.
20

Határtalan magyartalanság

Írta: Oszvald György

Elegem van abból, hogy ha egy nagyobb bankkal vagy más céggel keresek kapcsolatot, egy sablon kapcsolatfelevételi „űrlap” áll rendelkezésemre, ahol enyhe túlzással még a cipőméretemet is meg kell adnom, kötelezve magam, hogy a használt e-mail címre bármilyen ajánlatot, hírlevelet, stb. küldhet a cég, és ha le akarom ezeket mondani, újabb honlapot kell felkeresnem, ahol ezt megtehetem.

Konkrétan a Cetelem bankra van most panaszom! Méghozzá meglehetősen súlyos panaszom van. Nem hitelügy, nem akarok vásárolni! Gondoltam, felhívom a telefonos ügyfélszolgálatot, s majd útbaigazítást kérek. Ne higgye senki, hogy ez egyszerű! A fene nagy titkolózás miatt – mert ugye, ők minőségbiztosítás okán rögzíthetik a beszélgetést, én nem – majd fél óráig kell várni, míg ügyintéző veszi fel a telefont. Ellenkező esetben ügyfélszám meg azonosítót kellene beütögetnem. De nekem ilyen nincs, nem vagyok sem „kiemelt”, sem normál ügyfél. Vajon erre az esetre miért nem közöl a géphang semmilyen javaslatot?

   No, de ez még elmegy valahol. Valaki felveszi végül a telefont, elmondom, hogy – mivel nem közölnek magukról semmilyen szervezeti struktúrát, legalább egy vezető tisztségviselő elérhetőségével – valaki olyat keresek, aki marketinggel, kommunikációval, televíziós reklámok megrendelésével foglalkozik. A válasz, ilyen nekik nincs, vegyem fel a kapcsolatot az online űrlapon és majd válaszolnak. Nofene! Mégiscsak van valamilyen marketing szervezet? Ja, hogy telefonon nem lehet információt adni erről! Hadd ne mondjak ezek után semmit! Ez még akkor sem a XXI. század, ha jelen esetben a Cetelem bank ezt úgy gondolja. Ez egy ócska szemlélet, a „multi” dölyfössége.

   Pedig nagyon fontos és halasztást nem tűrő dolgot mondtam volna a valamilyen szintű marketingvezetőnek. Azt, hogy a jelenleg futó tv-reklámjukkal egyrészt hülyét csinálnak magukból, másrészt azt, hogy gyilkossá válnak általa. No, nem kell megijedni, nem engem akarnak megölni. Nálamnál fontosabb valamit.

   Kedves Cetelem marketingesek! A magyar nyelvet gyilkolják minden egyes vetítéssel. A reklámban szereplő 9,99 % kamatot helyesen úgy kell kiejteni, kimondani, hogy kilenc egész kilencvenkilenc század százalék és nem úgy, ahogy valamelyik nagyokos azt jóváhagyta: nevezetesen: „kilenc egész kilencvenkilenc százalék!” Illetve, a THM sem ,,tizenegy egész huszonnégy" százalék. Itt is lemaradt a század! Általános iskola 5. osztály, tizedes törtek. Én nagyon szégyellném magam, ha ezt nem tudnám!

   Íme, itt a reklámfilm. Kivételesen nem kérek érte semmilyen díjat. Ígérem, ha ennek a javított változatával találkozom, azt is kirakom, örvendve annak, hogy eljutott a „nem létező” cetelemes marketingesek valamelyikéhez a reklamálásom és kijavították a hibát.

 

 

   Szóval, kedves telefonos kisasszony! Ha ön nem hiányzott éppen akkor, amikor ezt tanították, ugye, belátja, hogy nincs időm levelezni, válaszra várni!

   Hát, jobb híján ezúton közlöm a Cetelem bank ama felháborító igénytelenségét, a nyelvgyilkolás tényét, sok-sok ember hitének megingatását, mi szerint a tizedestörtek kimondásának megváltoztak az általa ismert szabályai, mely során szó szerint hülyét csinál magából. Legalább is az a néhány ember, aki elfogadta ezt a borzalmat. Persze, az sincs rendben, hogy a filmet gyártó cégnél ez nem tűnt fel senkinek.

   Tényleg nincs egyetlen olyan ember ebben a busásan fizetett közegben (bank, marketing ügynökség, stb.), aki észrevenné ezt a „semmiséget” és letiltaná a kifogásolt reklámfilmet? Vagy esetleg kijavítaná, kijavíttatná ezt a szarvashibát? Szégyen!