AD-blacklist1

2015
júl.
16

Mennyi pénzért beszélnének magyarul?

Írta: Oszvald György

 

   Állítólag jól keresnek. Mármint a multicégek (bankok, biztosítók, kereskedelmi vállalkozások) marketingvezetői, az ügynökségi kreatívok, a reklámszöveg-írók, az egyes tévécsatornák reklámok sugárzásáért felelős vezetői.

 

   Állítólag nagy a felelősségük is. Kinek azért, kinek másért. A reklám megrendelőjének az a gondja, hogy a kész „mű” illeszkedjék a cég arculatához, fejtse ki a hatást a célközönségnél, ténylegesen is adja el a terméket, a szolgáltatást.

   Lényegében a reklám elkészítői az elvárásoknak kívánnak megfelelni a szereplők kiválasztásával, a 30 másodperces reklámfilm szerkesztésével, látványosságával, meghökkentő megoldásaival, stb.

   A tévések meg azért felelnek, hogy betartsák a reklámok sugárzására vonatkozó szabályokat.

 

   De kérdem én, a mezei újságíró, akinek a nyelvgyilkoló szövegezések az agyára mennek, fizikailag fájnak, és szinte tehetetlenül szemlélem, hogy mindazok, akik a sorolt dolgokért felelősek: miért is kapják a fizetésüket?

   Íme, a bizonyíték! (És nem az ingyenreklám a célom!)

 

 

   Azt hiszem, nem nehéz kitalálni, hol van a fájdalmas pont, a nyelvrombolás! Hogyan lehetett adásba engedni ezt a filmet?!

 

   A 11,99 %-ot helyesen tizenegy egész kilencvenkilenc század százalék, a 13,47 %-ot pedig értelemszerűen tizenhárom egész negyvenhét század százalék formában kell mondani. Ugye, kedves jólkereső, sok mindenért felelős „mindenhatók”? (Miért is nem tudják – diplomával a zsebükben – hogyan kell kiejteni a tizedes törteket? Ez általános iskolai tananyag! Ötödik osztály. Aki nem hiszi, járjon utána! ITT)

 

   Ezúton tisztelettel kérem a Cetelem bank reklámokért felelős vezetőit, azonnal tiltsák le a filmet a tévékben és töröljék az internetről is, mondassák fel újra a szöveget helyesen, a tizedes törtek megnevezésére szolgáló magyar nyelvtani szabályok szerint, majd ezután sugároztassák, töltsék fel újra!

   Megjegyzem, bár lehet, hogy a reklámok nyelvhelyességét nem tisztje az adásba szerkesztő kollégának elbírálnia (nem a Cetelem-reklám az egyetlen gyalázat a magyar nyelv ellen), azért megkockáztatnám, hogy visszadobjam a megrendelőnek az efféle nyelvgyilkolásokat, ha én lennék a helyében.

 

Ja, és üzenem a Cetelemnek, ezért a közzétételért nem kérek hirdetési díjat!