AD-blacklist1

2018
dec.
30

Digitális nemzetközi kapcsolatok

Írta: Oszvald György

Harmat ErasmusOpen 000leadÖt ország 17 diákját és 13 tanárát látta vendégül a Harmat Általános Iskola az Erasmus+ program keretében december elején. Az egy hetes program a célok ismertetésével, a vendéglátó iskola és a küldöttek bemutatkozásával kezdődött.

 

 

 

A látványos, és az iskola kulturális, művészeti életének egy szeletét bemutató műsor előtt Szabóné Valkony Mária, az iskola igazgatója köszöntötte a Lettországból, Franciaországból, Portugáliából, Szlovákiából és Spanyolországból érkező vendégeket, a megnyitón résztvevő szülőket és dr. Mátrai Gábor önkormányzati képviselőt, a Humánszolgáltatási bizottság elnökét. Elmondta, a projekt során ez az ötödik nemzetközi találkozó, s hogy a kőbányai egy hét szakmai workshop foglalkozásokat, az iskolai élet megismerését és kulturális programokkal színesített kirándulásokat tartalmaz majd.

 

   Harmat ErasmusOpen 020A 2017-ben indult uniós program neve: Erasmus+ Citizen 3.0. Központi témája a tanulók digitális írástudásának fejlesztése és az internet biztonságos használata. Az eddig eltelt időben a partneriskolákkal közösen létrehoztak egy tanároknak és diákoknak szóló digitális újságot, videókonferenciákat tartottak több témában, online kulturális vetélkedőket szerveztek. Nem utolsó sorban egy nemzetközi logótervező versenyt hirdettek, melyet a Harmat Általános Iskola nyert meg. (képünkön dr.Mátrai Gábor és Szabóné Valkony Mária)

 

   „A projekt kiemelt eleme egy közös informatikai tanmenet kidolgozása, melyet 2019. júniusában a brüsszeli EU parlament előtt kívánnak bemutatni.” – ismertette a legfőbb célkitűzést az igazgatóasszony.

   

Harmat ErasmusOpen 787

   Szabóné Valkony Mária ismertetője után a partneriskolák diákjai tanárai egy-egy mondattal elmondták, honnan érkeztek, mi a nevük, s hogy mire számítanak az egy hét alatt.

 

Harmat ErasmusOpen 112   Az iskola műsora néptánc produkcióval kezdődött (a 4. osztályosok koreográfiája), benne egy csodálatos szólóénekkel (Igali Blanka 6.A.), majd a Kicsinyek kórusa énekkari betétje, és egy négykezes zongora opus (Csemer Krisztofer, Béládi Botond) következett.

   A befejezés a több korosztályt és stílust felvonultató moderntánc koreográfiák sora volt (Rocky csapat).

 

   Eltelt az egy hét, s a december 7-ei záróünnepség alkalmat kínált arra, hogy megszólaltassuk Valkony Mária igazgató asszonyt, ez esetben projektmenedzseri minőségében, s egy kedves francia diáklányt, Cerise-t. Őt arról kérdeztem, mik voltak a legérdekesebb élményei az egy hét alatt, milyennek látta Budapestet.

 

   Harmat ErasmusClose 520„Budapest nagyon szép város, a Parlament különösen, és csodálatos a Duna is. Különlegesek a hidak, mindegyik más és más. A Bazilika is gyönyörű volt, de ez az iskola is, ahol most is vagyunk, nagyon tetszik. Nagyon kúl mindaz, amit itt tapasztaltam. Szép emlékeim vannak a középiskoláról is (ez a Szent László Gimnázium -a szerk. -), a szép régi épületben sok modern dolog van.” – idézett fel néhány élményt Cerise (képünkön középen).

  

   Szabóné Valkony Mária igazgató asszony kiemelte a szülők rendkívül odaadó és lelkiismeretes támogatását. „A vendégszeretetükről minden vendégünk elismeréssel szólt, csak áradozni tudtak.” – mondta, mielőtt angolra – a program hivatalos munkanyelve -a szerk. – váltott. Miután minden egyes résztvevőnek, köztük a magyar segítőknek is átadták a részvételt igazoló okleveleket és ajándékokat, szívesen válaszolt szerkesztőségünk kérdéseire.

 

   Harmat ErasmusClose 225aItt voltam a megnyitón, itt vagyok a projekt záróünnepségén, mi történt közben? Tudom nehéz, de mégis arra kérem, adjon egy rövid szakmai értékelést a hét történéseiről.

   – Elhangzott a megnyitón, hogy ez a projekt a gyerekek digitális írástudásáról szól. Ennek megfelelően állítottuk össze a tematikát. Ugyanakkor nem maradhat ki, hogy sajt környezetünket, kultúránkat is bemutassuk a vendégeknek. Úgy hiszem, mindkét oldalt sikerrel teljesítettük. A délelőttükre a szakmai dolgokat időzítettük, például a Pataky István Híradástechnikai és Informatikai Szakgimnáziumban tettünk látogatást, itt a 3D nyomtatókm programozásával ismerkedtek a vendégek, de élmény volt a Lego Education vállalkozásnál is jártunk, itt a robotokat programoztak a gyerekek. és saját online játékokat terveztek. Meglátogattuk a Korda filmstúdiót is Etyeken, itthon pedig a Szent László Gimnázium tömegkommunikációs szakának egy óráján vettek részt. Itt együtt szerkeszettek riportot a gimnazistákkal.

   A szabadidős programoknak pedig se szeri, se száma. Autóbuszos városnézés, a Citadella, a Vár megtekintése, majd utána a siklóval jöttünk le a Duna partra, mind-mind nagy élmények voltak. Voltunk a Parlamentben is, a tanároknak a Vigadóba szerveztünk egy látogatást, s az is fontos, hogy a vendégeket Radványi Gábor alpolgármester a hivatalában fogadta, s adott egy rövid tájékoztatást a kerületről.

   Az egyik vendég tanárun meg is jegyezte, ha még egyszer Magyarországra jön, akkor Kőbányán szeretne majd lakni, annyira megtetszett neki ez a környezet.

   Harmat ErasmusClose 023Hogyan lehet egy ilyen programhoz „hozzájutni”, hogyan válhat vendéglátóvá egy kőbányai iskola?

   – A programot Brüsszel hirdette meg pályázati formában, Az első lépés a partnerkeresés volt, én például már két évvel ezelőtt az interneten lógtam, hogy megtaláljam a mi iskolánkkal azonos érdeklődési körű intézményt, majd ez után közösen kidolgoztuk a pályázati tematikát. Közösen írtunk egy informatikai tanmenetet, amibe belefoglaltuk a már itt is említett feladatokat. A pályázat két évre szól, 2019. júniusában ér véget. A gyerekekkel Lettországban és Franciaországban voltunk, a tanárok pedig Spanyolországban és Portugáliában vettek részt tréningen. Az iskolánk jövőre Szlovákiába megy egy, a miénkhez hasonló szerkezetű hétre.

 

Harmat ErasmusOpen 838

  A Citizen 3.0 projekt résztvevői

 

cikkünkhöz képgalériák tartoznak – a megnyitó fotói ITT, a záró ünnepségen készült képek pedig ITT tekinthetők meg.

fotó: 10kerkult.hu/OGY

 

Az oldal minden tartalma ingyenesen hozzáférhető, de előállításuk pénzbe kerül.

tamogatas