AD-blacklist1

aug.

Underworld – koboldok nélkül

Írta: Oszvald György

under 293leadA nevezési listák alapján összesen 195 versenyző vett részt a több kategóriában megrendezett MOFÉM Underworld Kupa versenyen, mely a TakarékPont Mountainbike Challenge versenysorozat hetedik futama volt. Az eseménynek a Merkapt Maraton Sportközpont biztosított helyszínt augusztus 11-én.

Habár a verseny előzetesében egy „komoly nehézséget nem jelentő, >>szórakoztató<< nyomvonalú útvonalról írtunk, a valóságot látván ezt ici-picit módosítani kell.

under 529

A pályahossza kb.2 km hosszú volt, jelentős szintkülönbség nélkül. Igaz, már a rajt után egy 3-4 méteres meredek rézsűvel kellett megküzdeni a versenyzőknek. Külön huncutság volt, hogy a széles pálya itt beszűkült, 2-3 bringás fért csak el egymás mellett. No, de a terep a legnagyobb rendező, s akik nem jól helyezkedtek vagy nem jó ütemben kapták vállukra a gépet, lemaradtak, s tekerhettek, hogy versenyben legyenek!

under 304A másik ravasz kijelölés közvetlenül az alvilági süllyedés előtt volt: lefelé egy szűk ösvényen, éles kanyarral a mintegy 60 fokos lejtőn, az aljában ismét erős kanyarral vezetett az út a sötétségbe! Itt aztán ereszed el a hajamat, akarom mondani, ne bántsd a küllőket, közel 50 méteres, enyhe lejtésű egyenes vitt a kacskaringós pincefolyosókra. A fényviszonyok hol éppen csak az elviselhetőség határát súrolták, máshol még ettől is nagyobb volt a feketeség.

A Merkapt sportközpont területét teljes egészében átszelő útvonal még a létesítmény elé is „kilátogatott”. under 148A rajt és a cél a futballpályán volt, azonos helyen.

A 10kerkult.hu szerkesztősége találkozott egy bravúros, egyben sportszerű esettel. Az egyik hobbi kategóriás versenyző a pincéből kijövet szomorúan lökte a földre a bringát, s a bajt sejtő szervezőknek nyugtatóan intett, semmi baja, csak defektje van, nem tudja folytatni a versenyt. Pár perccelkésőbb annyit rögzítettünk még, távozóban a pincétől, hogy lázas szerelés folyik a kijárat előtt. A többit a C 43 rajtszámmal induló Misku Ziltán mesélte el nekünk. A célban ugyanis – legnagyobb meglepetésünkre – a gépéről szállt le. under 357– Édesapám, aki nem messze volt a helyszíntől, látta az esetet, szólt, hogy várjak, s elsietett egy pótkerékért. Időben ért vissza, lecseréltük a kereket, megigazítottuk, amit kellett, s folytattam a versenyt. Az időveszteségem mintegy tíz perc volt, ami úgy két kört jelentett, de a legfontosabb, hogy be tudtam fejezni a versenyt! Sajnáltam volna, ha idő előtt kell befejeznem! (képünkön a kerékcsere látható)

A juniorok versenyét (10 nevező) Vicze Gergő (Esztergomi Küllőszaggatók KE) nyerte meg – 12 kör – Lerner Csaba – 12 kör – és Hardi Krisztián (HegyiBringa) – 11 kör – előtt.

A női versenyt (26 nevező) Kiss Judit (Mazsola KSE Keszthely) nyerte – 11 kör –, a második Szekeres Viktória (KTM Gödöllő) és a harmadik Chovanyecz Emese (Hotel Yachtclub KSE) egyformán 10-10 kört teljesítettek.

under 079   A „hobby” futamokban volt a legnépesebb a mezőny. Az 1997-85 között születettek között 70, az 1986-1993 között születetteknél pedig 43 versenyző indult, míg a harmadik, masters futam 36 fős volt. Tizenöt kört kellett teljesíteni a győzelemért mindegyik futamban. A kategóriák nyertesei: Kuti Péter (deviant MTB), Osgyáni Tamás és Imre Szabolcs (Merkapt Maraton Team SE) voltak.

Természetesen az elit kategória profi kerékpárosai tekertek a legtöbb kör, igaz itt volt a legkevesebb, mindössze 10 induló. 18 kört teljesítettek a dobogósok: 1. Búr Zsolt (Bringabanda SC);  2. Szalay Péter (Haibike X2S Team); 3. Fenyvesi Péter (Bringabanda SC).

under 193Szerkesztőségünk a hobbi futamok végén Kuti Pétert kapta mikrofonvégre. Megvártunk, míg a rendezvény szpíkere befejezi vele az interjút, aztán illedelmesen köhécseltünk a barátnőtől kapott puszik közben, majd gratuláltunk az első díjhoz, s egy rövid bemutatkozást kértünk a kicsit csapzott, kicsit fáradt, de boldog futamgyőztestől. – Balatonakarattyáról jöttem, a deviant MTB színeiben versenyzek. Single speed-es, hat sebességes, 29-es kerékkel, merev villával szerelt kerékpárral indultam. Öt-hat éve bringázom. Klasszikus, hogy mindenki focival kezdi, én sem voltam kivétel. Kapus voltam, de kiderült, a szemem miatt nem tudok tovább játszani. Mivel mindig is kerékpároztam, nem volt nehéz átállni. Itt hadd említsek meg egy nevet, ő Nagyfügedi Zsombor! Ő volt, aki kapacitált a versenyzésre. Megtetszett, s amint látod, itt ragadtam. under 412Habár a hobbi kategóriában indultam, de azt is látod, milyen koszos vagyok, igazából ez afféle mazochizmus: tekerni porban izzadtságban, ha úgy hozza, esőben, sárban. Anyukám, habár félt a bukástól, de azt mondja, inkább erre költsem a pénzem, mint kocsmára. Tavaly is én nyertem meg a hobby-1 kategóriát, így a pálya nem volt ismeretlen, bár a tavalyihoz képest minimális eltérések voltak a nyomvonal kijelölésében. Nagyon tetszik ez a pálya, csodás, hogy bent a város közepén van egy olyan helyszín, ahol különböző talajtípusok, emelkedők és lejtők is vannak. De a csúcs a pince! Ez egy nagyon jó dolog, ne tudd meg, milyen izgalmas a fényből a sötétbe behajtani! Ha megérem, jövőre is jövök! (képünkön: Kuti Péter és partnere)

Különleges helyszín, nagyszerű verseny, nagyszerű rendezés, kiváló időjárás, pezsgő, jó ritmusú zene, boldog győztesek… És az ,,underworld" világában sem ugráltak koboldok vagy hasonlók a falakról. Vagy aludtak vagy szurkoltak. De lehet, elszaladtak…

Írásunkhoz képgaléria tartozik --- ITT --- klikk!