AD-blacklist1

2018
aug.
04

Másfél méteres kampány

Írta: szerk

masfel1Másfél méter címmel indít a kerékpárosok védelmét szolgáló kampányt az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. Révész Máriusz a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón elmondta, a cél a biztonságos oldaltávolság betartatása az autósokkal.

 

 

Révész Máriusz arra figyelmeztetett az augusztus 1-jén tartott sajtótájékoztatón, hogy a kerékpárosok előzésekor a biztonságos oldaltávolság lakott területen kívül másfél, lakott területen belül egy méter.

 

    masfel2A kormánybiztos elmondta: a nyomtatott és az online médiában megjelenő hirdetésekkel, két rövidfilmmel, honlappal, reményeik szerint később benzinkutakon és autóbuszokon elhelyezett hirdetésekkel is szeretnék figyelmeztetni az autósokat a biztonságos előzéshez szükséges távolság megtartására, hogy csökkentsék az elsodrásos kerékpáros balesetek számát.

 

   Kitért arra is, hogy míg a KRESZ számos országban, köztük Romániában is előírja a másfél méteres oldaltávolságot, addig a magyar jogszabály csak a „megfelelő oldaltávolság” megtartására kötelezi az autósokat, a konkrét távolság megadása nélkül. Az autósok így nem is tudhatják, hogy mekkora a biztonságos távolság. Ezen a helyzeten is szeretne változtatni a program. Megjegyezte: reményei szerint a kampányt 2019-ben a KRESZ módosítása is követi majd.


    Hozzátette: a kampányt eredetileg Christian Prudhomme, a Tour de France versenyigazgatója hirdette meg, a magyar kampány ehhez a kezdeményezéshez csatlakozik.


   Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője ismertette: az idei versenyen több kerékpáros csapat mezén is rajta lesz a Másfél méter! logója.

   masfel5

  Eisenkrammer Károly bemutatja a kampány logójával bővített Tour de Hongrie mezt, mellette Révész Máriusz kormánybiztos

 

   A megszokott szponzori hirdetés helyett ez a logó került a sárga trikóra is, így az élen álló versenyzőre irányuló médiafigyelem egyben a kampányt is szolgálja majd.

 

MTI; masfelmeter.hu; fotó: Szigetváry Zsolt