AD-blacklist1

2011
okt.
04

Ahol az idő alkuszik ön helyett

Írta: Oszvald György

 

baltazar3Mintegy két-három éve erősödött fel a kiskereskedelmi, azaz a lakosság számára forgalmazó vállalkozások körében, hogy túl kell élni a hazánkat is érintő gazdasági válságot. Az utóbbi időben, a deviza alapú hitelek bedőlésével a helyzet csak rosszabb lett. Ezzel párhuzamban erősödtek fel az ötletes, vásárlásösztönző megoldások, üzleti modellek.

 

Engedjenek meg, Kedves olvasók, egy eszmefuttatást! Az emberek többsége nem extra jövedelemmel rendelkezik, amely mellett nem érzik meg, ha öt forinttal drágább a kenyér kilója vagy a tej litere. Nagyon is meg kell gondolni, mire költik a rezsi, a hitel kifizetése után megmaradó filléreket. A kereskedők pedig ezért az aprópénzért „szállnak ringbe”, mert nekik is élni kell abból a nagyon-nagyon vékonyra méretezett árrésből, ami kínálatukat terheli.   Vérmérséklete szerint, ki-ki árengedményeket hirdet, 20, 30 50% nagyságrendben. Szezonvégi kiárusítás, alkalmi vásár és hasonlók az indokok.

   baltazar2Van Kőbányán egy vállalkozás, amely egészen más alapokról indulva, egy szokatlan üzleti modellt alkalmazva, ugyanazon cél, a bevétel növelése érdekében ad árengedményt egyes termékire. A Baltazár üzletről van szó, s ne értse félre senki, ez itt most nem a reklám helye! De, hogy ne érje szó a ház elejét, bevallom, egy picit az. De erről kicsit később. 

  A Baltazár üzlet ötlete, hogy többféle termék csoportból néhány terméket hétről hétre 10 százalékkal olcsóbban kínál. Az árak addig csökkennek, amíg vagy elfogy a termék menet közben, vagy a végén már ingyen adják. Az akciók az üzlet honlapján (www.baltazar.hu) követhetők nyomon. Fehér Tibor tulajdonost néhány érdekességről kérdezte a 10kerkult.hu.

    Elsőként arra voltunk kíváncsiak, mi alapján választja ki azon termékcsoportokat, termékeket, amelyeket bevon a kedvezménybe? – Szezonalitás, kereslet és árukészlet – mondja azonnal. Majd kis gondolkodás után folytatja. – Az a lényeg, hogy e három alaptétel között megtaláljam az arányt, az összhangot. Mert korántsem egyenlő súllyal esnek a latba. De jó, hogy kérdezi, mert a következő akció előtt megszavaztatom a weboldalunk olvasóit, a vásárlóimat, hogy milyen termékeket látnának szívesen?

   bookApropó, termékek, áruk. A Baltazár üzlet az 1982-es megalakulásakor és még néhány évig elsősorban barkács eszközöket forgalmazott. Majd a vásárlói igények, a kereslet hatására fokozatosan alakult ki a mai profil, ahol most az ajándék, játék az elsődleges. De ne ijedjen meg senki, ha egy villanykörtét keres, vagy falinaptárakat, netán festéshez szükséges ecseteket kíván vásárolni! Sőt, lehet jönni a kicsikkel is különféle játékokért, hajcsatokért, hajgumikért.

  És itt jön az a pont, ahol kicsit hazabeszélünk. A Baltazár kínálatában, sőt, a hetente csökkenő árú, kedvezményezett körben – Baltazár Piac – megtalálható szerkesztőségünk büszkesége is. A Kőbányai könyv – interjúk 2007 - 2009 c. keménytáblás kötet Kőbányához valamilyen módon kötődő, különféle és érdekes sorsú emberek életének egy szakaszát mutatja be, az interjúnak, mint sajtó műfajnak megfelelő tördeléssel.  A kötet jelenleg 60%-os kedvezménnyel vásárolható meg, nem egészen 1500,- Ft-ért. Október 8-a után újra árcsökkenés lesz.

   De hallgassuk tovább Fehér Tibort! – Igaz, hogy a folyamatos árcsökkenés végén a 0 forint áll. Ez kockázatos, mert nemcsak a beszerzési ár alá megyek, de tudatosan vállalok veszteséget. Az eddigi tapasztalatok viszont azt mutatják, ez a harmadik akció, hogy a reklámérték kiegyenlíti a veszteséget. Hiteles tud maradni az ötlet és vele a vállalkozás is. Azért azt ne feledje, nem mindenki tudja kivárni az ingyenességet, megveszi előbb a számára az adott pillanatban már megfizethető terméket, s viszi tovább a jó hírt barátnak, ismerősnek…

  Fehér úr üzleti modelljét egy magyar közmondással tudnám összefoglalni. Azt mondja a népi bölcsesség, hogy jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint. Eleink pedig ritkán tévedtek.