Melyek a legnépszerűbb webshop fizetési megoldások?
Ahhoz, hogy ne veszíts vásárlókat, elengedhetetlen, hogy gördülékeny, megbízható és átlátható online fizetési rendszerrel bírjon webáruházad. Amint azt érzékeli a vásárlód, hogy „valami nem kerek” – pedig lehet, hogy csak kicsit bonyolultabbnak néz ki a fizetési rendszered a szokásosnál – azonnal elkattint, és a konkurenciánál fogja hagyni a pénzét.
Szerencsére többféle online fizetési mód beállítása közül is választhat egy webshop. Kritikus jelentősége van annak, hogy a vásárlóid bizalmas adatokat bíznak rád, így elképzelhetetlen, hogy visszaélés történjen, másként vége a hitelességednek. Magyarországon jelenleg nincsenek kőbevésett jogszabályok arra, hogy pontosan milyennek kell lennie az online fizetésnek. Így megválaszthatod, hogy Te mely rendszerben bízol megkérdőjelezhetetlenül. Meghatározhatod például, hogy előre elkéred a vásárlás értékét, vagy felajánlod az egyébként rendkívül népszerű utánvét lehetőségét.
Online bankkártyás fizetéssel is egyre gyakrabban lehet találkozni a webshopokban. Országunkban a CIB, az OTP és a K&H bankok jóvoltából helyezhetsz el ilyen lehetőséget a webáruházadban. Ugyanígy a SimplePay. a Barion, valamint a Paypal is segítheti online vásárlóid fizetését.
Érdemes megfigyelned, hogy milyen vásárlói szokásokkal bírnak ügyfeleid. Ettől függően választhatod meg, hogy mely fizetési módok mellett teszed le a voksod. Mi számít leginkább?
• a termékeid árkategóriájától;
• a vásárlók döntő többségének szokásaitól;
• valamint attól, hogy mennyire ismert a boltod, milyen népszerűségnek örvend összességében.
Az online fizetéshez ezekre van szükség:
• Szerződnöd kell egy bankkal, vagy kártyás tranzakciót végző céggel.
• A számlavezetési díjat, tranzakciónként felszámolt díjat is bele kell kalkulálnod céged kiadásaiba.
• A szerződéskötés után tesztadatokat fogsz kapni, amiket el kell helyezni a webshop admin felületén.
Előfordulhat, hogy hetekig eltart az, mire élesben tudják használni vásárlóid az új rendszert. Mindaddig érdemes felajánlani számukra az utánvét vagy az előre utalás lehetőségét, így az átmeneti időszakban sem maradsz bevétel nélkül, és a vásárlóid sem maradnak a terméked nélkül.
Az elszámolások később érkeznek meg a bankszámládra, egy összegben.
Bankkártyás fizetési módok, melyek megbízhatóak, de itthon még nem szoktuk meg:
Ezek jellemzően olyan rendszerek, melyekben részt vesz egy harmadik fél is (ilyen például a Payment Gateway). Egy átlagos hazai vevő számára ezek az oldalak nem ismertek, így valószínűleg csökkenhet a bizalom webáruházad iránt.
Hogyan növelheted a bizalmat a vásárlóidban a céged iránt?
• Ha olyan bankkal szerződsz, aminek összességében bizalmat szavaznak általában a magyar vásárlók, érdemes elhelyezni a logóját az oldaladon akár több helyen is. Ez abban az esetben is pozitív megítélést kelthet a megrendelődben, ha még nagyon ismeretlen az üzleted.
• Az utánvét lehetősége is ilyen. Ha először csak így tudod magadhoz csábítani a vásárlót, és végül elégedett lesz a termékeddel és időben meg is kapja azt, legközelebb már bátran fogja használni az online előrefizetést is.
• A bankkártyás fizetéssel egyébként mindenki nyer: Te megkapod a termék árát hamar, a megrendelő pedig gyorsan és kényelmesen fizethet, és már csak annyi a dolga, hogy megvárja, míg megérkezik a termék.