AD-blacklist1

júl.

Stroke-klubosok a Dunakanyarban

Írta: szerk

IMG 5648leadA klub tagjaival idén júniusban is útra keltünk, most autóbuszos kirándulást terveztünk a Dunakanyarba. Csütörtök reggel izgatott társaság várakozott a Gizella Kórház előtt, szendvicsekkel és innivalóval felszerelkezve.

Az utazáshoz olyan buszt választottunk, amire egy liftes szerkezet segítségével kerekesszékes társaink is könnyen fel tudtak jutni.

IMG 5679xBár sok ilyen busz állna rendelkezésre a hasonló sorsúak közlekedésének megkönnyítésére!

Miután elhelyezkedtünk, biztonsági öveinket becsatoltuk, elindultunk úti célunk felé.

A Duna bal partján, Dunakeszi, Göd, Sződliget érintésével érkeztünk meg Vácra. Amíg a kisvonatra vártunk, megnéztük a Székesegyházat, majd elfoglaltuk helyünket a vonaton, ami vidáman pöfögött velünk végig a városon, megmutatva Vác nevezetességeit, a szépen felújított főteret a Városházával, az ország egyetlen Diadalívét, a börtönt, a Dunapartot, a Kőszentes hidat, a Székesegyházat, a Fehérek templomát és a jellegzetes kis régi váci utcácskákat.

CAM05365x

IMG 5627x

IMG 5636x

A vonatozás a Pannónia háznál ért véget, ahol a kertben megtekintettük Vertel Andrea keramikus művész „Életfáját” és humoros szobrocskáit, valamint a gyönyörű öntöttvas kályhákból álló gyűjteményt.

IMG 5666xEgy rövid séta a belvárosban, majd megérkeztünk az étterembe, ahol pótolhattuk az elhasznált energiát.

Ebéd után újra buszba szálltunk, és Verőce, Kismaros, Nagymaros, Zebegény, Szob érintésével, Letkésnél az Ipoly-hídon átléptük a határt.

Párkányban rövid pihenőt tartottunk, sétáltunk és fagyiztunk, élveztük a túlsó part páratlan panorámáját.

A Mária-Valéria hídon átértünk Esztergomba, ahol megnéztük Európa harmadik legnagyobb bazilikáját.

IMG 5671x

A kirándulók Párkányban, a Duna parton

A Duna jobb partján indultunk el hazafelé. Még gyönyörködhettünk a Dunakanyar és a visegrádi vár látványában, belestünk a leányfalusi strandra és átutaztunk Szentendrén. Az utunk során látottakról, történelmi, földrajzi, irodalmi vonatkozásaikról mindenhol részletes ismertetést hallottunk. Sokunknak élmény volt még, hogy utunk vége felé a Megyeri-hídon kelhettünk át, ami az ország második leghosszabb hídja.

IMG 5686x

Az esztergomi bazilikában

Este, a Gizella Kórház előtt egy fáradt, de élményekkel feltöltődött csapat szállt le a buszról, akik már afelől érdeklődtek, hogy hova megyünk legközelebb...