AD-blacklist1

2017
már.
21

Forgalomba állt az első felújított M3 szerelvény

Írta: szerk

m3 2Forgalomba állították a 3-as metró vonalán az első felújított szerelvényt hétfő kora délután Budapesten. Tarlós István főpolgármester a metrószerelvény ünnepélyes elindítása előtt közölte, hogy az új szerelvény nem sokkal fél 2 után indul utasokkal Kőbánya-Kispestről.

 

 

A tervek szerint 2018 nyarától már csak ilyen felújított szerelvények közlekednek a vonalon. Két héten belül már három korszerűsített szerelvényen lehet majd utazni, és Magyarországon van már öt felújított szerelvény – mondta Tarlós.
    A főpolgármester elmondta, hogy Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító tömegközlekedési útvonala a 3-as metróvonal, a 17 kilométeres útvonalon naponta félmillióan utaznak. 
    

  m3 4

 

   A 3-as metróvonal építése az 1970-es években kezdődött, első szakaszát 1973-ban adták át. A fokozott napi igénybevétel és az amortizáció miatt a vonal állapota évről évre romlott. A pálya és a szerelvények felújítására már több mint tizenöt éve szükség lett volna, de – a főpolgármester szavai szerint – „2010-ig nem történt semmi”, holott Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító tömegközlekedési útvonala a 3-as metróvonal: a 17 kilométeres útvonalon naponta félmillióan utaznak. 


    m3 1Tarlós úgy fogalmazott, „ezek után nem kell csodálkozni azon, hogy a négy évtized alatt a teljes vonal elavult és az üzembiztonságot is fenyegető módon ment tönkre”.

    A főpolgármester kitért arra is, hogy „mostanában többen és feltűnő hangossággal aggódnak”, olyanok, „akik húsz évig semmit nem csináltak”. Riogatnak, a büntető törvénykönyv határát súroló kijelentéseket tesznek, de „természetesen nem mondanak igazat, csupán merészek és gátlástalanok”.


        Tarlós István emlékeztetett: a Fővárosi Közgyűlés három éve döntött a teljes járműpark korszerűsítéséről. A közbeszerzési eljárás nyertes ajánlata a szerelvények eredeti gyártójának jogutódjától, az orosz Metrovagonmastól érkezett. A nyertes pályázó feladata volt, hogy vizsgálja meg a régi kocsikat, és döntse el, milyen mértékben cseréli ki a régi alkatrészeket annak érdekében, hogy a metrókocsik minimum húsz évig még üzemeltethetők legyenek.
    A szerződés szerint 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül.
    A főpolgármester közölte azt is, hogy várhatóan havonta két felújított szerelvény áll majd forgalomba.

    m3 5Tarlós István kiemelte azt is, hogy a 3-as metró felújítása a szerelvények felújításával nem ér véget, a folytatás még ebben az évben várható. – Ha a metróvonal infrasturkturális felújítására vonatkozó pályáztatás a tervek szerint halad, akkor lehet bizakodni abban, hogy a rekonstrukciós munkák valószínűleg már a nyáron elkezdődnek, és 2020-ig teljes körűen megújulhat a metróvonal – mondta a főpolgármester

    A beszéd után a Metrovagonmas vezérigazgatója, Borisz Bogatirjev (a képen balról) átadta Tarlós Istvánnak a felújított szerelvény makettjét. Elmondta, hogy a cég 1970-től kezdve mintegy 300 kocsit szállított Budapestre, és nagy örömükre szolgált, hogy a felújítás is náluk történik. A legkorszerűbb technológiák felhasználásával azon voltak, hogy a metrókocsikat kényelmesebbé, biztonságosabbá és szebbé tegyék.

    A felújított szerelvény az eseményen megjelenteket, köztük a főpolgármestert, a Kőér utcai telephelyről Kőbánya-Kispest érintésével a Határ úti állomásig vitte.
   


MTI; fotó: Balogh Zoltán